CONSELLS PER DORMIR BÉ

NERU | 01/04/19

Dilluns, comencem la setmana amb alguns consells per dormir bé.

Deixem enrere un cap de setmana que segurament hem aprofitat fins a l’últim minut i no precisament per descansar ni dormir les hores necessàries.

Segons els experts, una quarta part de les persones adultes no dormen bé ni descansen el temps suficient que es recomana. Aquesta dada és com a mínim preocupant i ens hauria de fer reflexionar sobre quins son els nostres hàbits de descans.

Des de NERU hem decidit posar-hi remei amb un recull de consells per dormir bé i descansar millor.


Evitar begudes i àpats amb digestions pesades

Per dormir bé és esencial controlar el consum de begudes amb alcohol,cafeïna, o que estiguin enriquides amb sucres i/o altres estimulants, son elements que dificulten la son. Els experts recomanen sopar almenys 90 minuts abans d’anar a dormir.


Utilitzar roba còmoda

Utilitzar peces preferiblement àmplies i de cotó 100% que ajudin al nostre cos a transpirar correctament .


Dosificar la televisió

Sé que moltes persones es sorprendran al llegir la següent recomanació. Eviteu mirar la televisió dels del llit abans d’anar a dormir.


Mantenir una rutina horària per anar a dormir

Procurar anar al llit sempre a la mateixa hora. Els patrons de conducta contribueixen a millorar el son i ens aporten regularitat en el descans.

Disminuir el temps que passem davant del televisor i l’ordinador

La lluentor emesa pel televisor o la pantalla de l’ordinador pot fer que entrem en el son profund més tard. La causa n’és la llum, que suprimeix la producció de melatonina, una hormona segregada durant la posta de sol que li diu al cervell que ha arribat la nit. Quan els nivells de melatonina estan baixos, el nostre cervell sol pensar que encara és de dia i roman a punt per a les activitats diàries.

Sempre que sigui possible, hem d’esperar fins al matí següent per encendre el televisor o connectar-nos a Internet. Si hem d’utilitzar qualsevol tipus de tecnologia que emeti llum durant la nit, hem d’intentar apagar-la una o dues hores abans d’anar al llit.

Triar el matalàs adequat

Segurament el més important de tots els consells per dormir bé. Triar un matalàs que s’adapti al nostre pes i a la nostra alçada és imprescindible per dormir bé. Renovar-lo si té més de deu anys és el primer pas. A Neru  t’ajudem a trobar el teu matalàs ideal. Amb el sistema UNICBED, escanegem el teu cos i et configurem el matalàs que més s’adapta a la teva condició corpora al moment! Vine a la nostra botiga del carrer Sant Antoni Maria Claret , 12 de Girona i prova’l visita la web www.neru.es